Idén föds
Kring 2016 föddes idén om en egen blogg med tillhörande konton på social media. Kunskapen fanns där, erfarenheten likaså – men vågade vi ta steget. Det krävs en hel del arbete och detta inte minst i början för att skapa trafik, interaktioner och få sponsorer. Det finns idag ett stort antal tidningar, TV-program, bloggar och youtubers med fokus på heminredning och frågan var om vi skulle ”få plats”.
När bollen är i rullning
Som med allt handlar det bara om att ta första steget. När bollen väl är i rullning är det lättare att ta nästa steg – och nästa. Framförallt är det respons från läsare som gjort att vi valt att satsa som vi gjort. Samtidigt har sponsorer varit ”ovärderliga”. För utan ekonomiskt stöd kommer man inte långt.
Samtidigt märkte vi snart att projektet inte riktigt fick den inriktning vi från början tänkte. Vi hade en idé och ett mål – men har fått ändra det under resans gång. När intresset är extra stort inom något specifikt ämne har den grenen fått växa, på bekostnad av andra. Därmed har projektet fått växa, ansas och ändrats med tiden.
Med, för och om, heminredning
Grundidén har alltid varit att ge inspirerande texter om heminredning. Men de skribenter som skriver åt (och med) oss har relativt fria händer. Det är lätt att enbart lägga fokus på guider, inspiration eller fördjupande intervjuer. Men vi är och förblir breda i vår blogg. Med allt inom heminredning.